• Winda
  • Duży pokój
  • Gabinet
  • Łaźnia
  • Spiżarnia
  • Garderoba

AKTUALNOŚCI

5 sposobów na zwiększenie poziomu motywacji

Wielokrotnie snułam wyobrażenia o tym jak wyglądałoby moje życie, gdybym finalizowała wymarzone projekty, stosowała się do zaleceń dietetyków, czy regularnie uprawiała sport. Większość moich zagwozdek pozostała niewyjaśniona i nadal tkwi w sferze marzeń. Mnóstwo istotnych dla mnie spraw, stłumiłam już w zarodku, tylko dlatego, że nie potrafiłam zmierzyć się z przeszkodami, jakie fundowała mi wyboista, pełna burz i gradobić droga do realizacji i samospełnienia. Dlaczego rezygnowałam z wielkich marzeń? Wstępna analiza i autoocena wykazały, że najzwyczajniej w świecie… zabrakło mi motywacji!


Zrozumiałam, że czas stawić czoła wyzwaniom i nigdy więcej nie porzucać marzeń. Postanowiłam poszukać sposobów na zwiększenie poziomu motywacji i przetestować je w sytuacjach największych kryzysów twórczych i w momentach, kiedy moja sinusoida motywacyjna sięga… dna. W trosce o Was, wybrałam kilka - w moim odczuciu najbardziej skutecznych - metod, które pozwolą Wam wywołać stan silnej motywacji.


Wyznaczaj cele


Nieważne, czy chcesz zrzucić wagę, czy założyć biznes – zanim zaczniesz działać w danym kierunku, powinieneś dokładnie określić cel, który chcesz osiągnąć.  Pamiętaj, że na wyobraźnie działają konkrety! Przygotuj listę, na której w jasny i przejrzysty sposób umieścisz swoje cele –jeśli chcesz schudnąć, napisz ilu kilogramów chciałbyś się pozbyć, jeśli marzysz o zmianie pracy, sprecyzuj profesję, która Cię interesuje. Spisywanie celów ma korzystny wpływ na sposób myślenia – taki zabieg motywuje i pobudza do działania. Według autora bestsellerowego poradnika ‘Zjedz tę żabę’ Briana Tracy’ego, cele są kołem napędowym sukcesu. Tracy uważa, że stymulują one kreatywność, wyzwalają energię i pomagają przezwyciężyć mentalny bezwład. Co ciekawe, im większe i lepiej określone cele, tym radośniejsze podniecenie towarzyszy ich osiąganiu. Im częściej zaprzątają nam głowę, tym chętniej i wytrwalej do nich dążymy. Pamiętaj, że niezapisany cel stanowi tylko życzenie. Nie omijaj tego punktu, jeśli chcesz pobudzić swoją motywację!


Przygotuj listę zadań koniecznych do osiągnięcia celu

Sporządź listę, na której umieścisz wszelkie czynności, które są niezbędne do osiągnięcia Twoich celów. Monitoruj swoje postępy – spisuj wszystko, co udało Ci się zrealizować danego dnia i co przybliża Cię do realizacji Twoich planów. Gdy zobaczysz, że cel jest tuż tuż, Twoja motywacja wzrośnie o stokroć! Przecież już bliżej niż dalej! Nie cofaj się!

Nie bój się przeszkód

Przeszkody są nieodłącznym elementem procesu prowadzącego do samospełnienia. Zanim zaświeci słońce, musi przejść burza i sztorm. To od Ciebie zależy, czy stawisz czoła czekającym na Ciebie wyzwaniom. Oswój się z trudnościami – dzięki nim rośniesz w siłę. Jeśli pojawia się problem, nie poddawaj się – pracuj jeszcze ciężej i wytrwalej niż zwykle. Niech przeszkody staną się Twoją motorem napędowym!


Inspiruj się

Jeden z moich ulubionych punktów. Gdy czuję ‘motywacyjny zjazd’, szukam inspiracji. Przyglądam się sylwetkom rekinów biznesu, naukowców i ludzi, którzy osiągnęli sukces i samospełnienie mimo wielu przeciwności losu. Ich historie, dają mi gigantycznego kopa do działania! Osoby takie jak m.in. dr Irena Eris, Kuba Błaszczykowski, Rafał Maślak - wywiad TU - stanowią żywy dowód na to, że niemożliwe nie istnieje! +100 do motywacji :-)!

Czas na relaks

Jeśli masz gorszy czas i brakuje Ci sił, nie zapominaj o chwili dla siebie! Zastanów się, co stanowi dla Ciebie największy relaks i maksymalnie się zresetuj! Obejrzyj komedię, zrób sobie wieczór spa, posłuchaj muzyki. Wybierz coś, co pozwoli Ci się totalnie ‘odmóżdżyć’. Jeśli porządnie odpoczniesz, wrócisz do gry z podwojną siłą, a poziom Twojej motywacji wzrośnie kilkakrotnie!


__________________________________________________________________________

Jakie są Wasze sprawdzone sposoby na zwiększenie poziomu motywacji? Z chęcią je wypróbuję!


Jak zorganizować toaletkę? Inspiracje i porady

Elegancka, klasyczna, ekstrawagancka – niezależnie od stylu, w którym jest urządzona, toaletka ociepli każde wnętrze i doda mu uroku. Zapomniana na jakiś czas, aktualnie przeżywa prawdziwy renesans! I dobrze! Posiadanie toaletki, niesie za sobą same zalety! Odpowiednio zorganizowana pomoże nie tylko utrzymać porządek w kosmetykach i akcesoriach do makijażu, ale także zrelaksować się podczas porannej i wieczornej pielęgnacji. Toaletka to prawdziwy kobiecy azyl, każda z nas powinna ją mieć!


Urządzenie toaletki nie musi kosztować fortuny  - w przystępnej cenie możemy nabyć dekoracje, lustra i organizery na kosmetyki. Najtańszym sposobem będzie samodzielnie ‘zmontowana’ toaletka – wystarczy biurko, krzesło i odpowiedniej wielkości lustro. Do aranżacji toaletki nie potrzebujemy całego pomieszczenia - wystarczy mały kącik!


Przykładowe akcesoria do aranżacji toaletki:




1, 2, 8 - jysk.pl ; 3 - ikea.com ; 4, 6, 7, 8 , 9 - mintgrey.pl ; 5 - yankee candle

Uwielbiam Mint Grey New York Style Interiors - w kolażu powyżej znajdziecie kilka propozycji pochodzących z tego sklepu. Jego właścicielka Magda, to prawdziwa artystka - więcej TU. W Mint Grey znajdziecie mnóstwo stylowych produktów, które przydadzą się Wam podczas urządzania wyjątkowej toaletki. Polecam również artykuły z Ikei i Jyska - urokliwe dodatki w przystępnej cenie!

Aaa! Jeśli planujecie urządzanie toaletki, pamiętajcie o jej odpowiednim ustawieniu! Światło dzienne powinno padać na lustro. Ot, cała filozofia:)!

Przykładowe inspiracje:





Cukier - jak wpływa na nasze zdrowie?

Sąsiedzi, czy są wśród Was osoby, dla których dzień bez czegoś słodkiego, jest dniem straconym? Jeśli tak, wpadajcie do Spiżarni łasuchy - przedstawię Wam całą listę powodów, które uświadomią Wam, dlaczego warto zerwać z białym nieprzyjacielem! Mam nadzieję, że oprócz tekstu, przemówią do Was również zdjęcia z kampanii, która zainspirowała mnie do stworzenia tego wpisu!

Stowarzyszenie dietetyków z Tajlandii, przygotowało akcję, która w niebanalny sposób ma zwrócić uwagę świata na szkodliwy wpływ cukru na organizm. 'Słodkie rany', pokazują jakie konsekwencje niesie za sobą nadmierne spożywanie słodyczy - nawet pozornie nieszkodliwe uszkodzenie ciała, dla osób cierpiących na cukrzyce, może oznaczać poważny problem, który nierzadko skutkuje amputacja kończyn!
Cukier działa na mózg podobnie jak narkotyk - powoduje wzrost serotoniny i dopaminy - hormonów, które odpowiadają za nasze samopoczucie. Gdy ich poziom jest wysoki, czujemy się odprężeni, pełni energii, a humor nam dopisuje. Jednak gdy ogranizm wytwarza niewielką ilość 'hormonów szczęścia', obserwowane są m.in. znaczny spadek nastroju i zaburzenia emocjonalne . W skrajnych przypadkach, gdy niedobór neuroprzekaźników w organizmie utrzymuje się dłuższy czas, mogą pojawić się objawy depresji.

Ciekawotką może być równiez fakt, że uwielbiana przez wielu czekolada, zawiera w składzie feynoloanalinę - związek z którego produkuje się amfetaminę! Oprócz tego słodki przysmak, zawiera także różne substancje, odpowiadające m.in za uzależnienie od alkoholu. Niektóre badania sugerują, jakoby regularne spożywanie dużych ilości słodyczy, miało zwiększać... agresję!

Spożywanie cukru w dużych ilościach zwiększa ryzyko wystąpienia nowotworów,  a także przyczynia się m.in. do cukrzycy, nadciśnienia i chorób serca. Cukier jest również głównym winowajcą szerzącej się na wielką skalę epidemii otyłości. Dostarcza pustych kalorii i jest tuczący bardziej niż... tłuszcz!

Aby uniknąć poważnych problemów zdrowotnych, jakie niesie za sobą nadmierne spożywanie cukrów, należy znacznie ograniczyć ich ilość w codziennej diecie. Dobrym pomysłem jest całkowita rezygnacja z 'białej śmierci' i stosowanie zdrowych zamienników cukrów, takich jak np. ksylitol, czy stewia. Warto również zasięgnąć porady lekarza lub dietetyka, którzy pomogą wskazać odpowiednią, zbilansowaną dietę indywidualnie dla Ciebie Sąsiedzie!

Pamiętajcie, że zdrowie macie jedno, warto o nie zadbać!