• Winda
  • Duży pokój
  • Gabinet
  • Łaźnia
  • Spiżarnia
  • Garderoba

AKTUALNOŚCI

Owocowo - warzywny detoks - na czym polega i jak się do niego przygotować? #poradnik

Sąsiedzi! Dziś postanowiłam zaprosić Was do Spiżarni na mały detoks. Zmiana pory, to doskonały pretekst do poczynienia pozytywnych zmian. W związku z moim fitnessowym eksperymentem - więcej TU, postanowiłam rozpocząć w swoim życiu zdrowy rozdział, którego kolejnym etapem będzie oczyszczenie organizmu ze zbędnych, szkodliwych produktów przemiany materii, które zapewni mi tygodniowy detoks owocowo - warzywny! Jak się do niego przygotować, aby był skuteczny i wyszedł nam na zdrowie? Postaram się rozwiać Wasze wątpliwości!


Na czym polega detoks owocowo – warzywny?

Istotą owocowo – warzywnego detoksu jest eliminacja z organizmu toksycznych i szkodliwych substancji występujących postaci metabolitów. Specjaliści zalecają przeprowadzanie detoksu szczególnie po okresie jesienno – zimowym, jednak ze względu na większą dostępność i bardziej przystępną cenę owoców i warzyw w miesiącach letnich, kurację łatwiej zorganizować właśnie wtedy. Podczas detoksu spożywamy wyłącznie warzywa i owoce, pijemy wodę i świeżo wyciskane soki - bez dodatku cukru, czy miodu. Typowy okres detoksu to tydzień, można jednak wybrać mniej rygorystyczną wersję – dwa, lub trzy dni oczyszczania. Przed podjęciem próby detoksu, warto skonsultować się z lekarzem, który poradzi Ci, która wersja będzie najlepsza dla Ciebie.

Jak przygotować organizm do tygodniowego detoksu?

Przejście na detoks z dnia na dzień bez uprzedniego przygotowania i ‘zahartowania’ organizmu, to bardzo nierozsądne posunięcie, które może bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Tygodniowy detoks jest niezwykle rygorystyczny – organizm musi mieć czas na przyzwyczajenie się do nowej sytuacji,  dlatego już na około dwa tygodnie przed planowanym oczyszczaniem, zrezygnuj ze słodyczy i stopniowo zmniejszaj kaloryczność swoich posiłków. Powinieneś też całkowicie wyeliminować z diety fast foody i  używki takie jak alkohol, kawa i papierosy.


Czy każdy może stosować detoks owocowo - warzywny?

Niestety, nie każdy może stosować tego typu oczyszczanie organizmu. Dużym przeciwwskazaniem do przeprowadzenia detoksu są choroby przewlekłe – choćby cukrzyca. Kolejnym przeciwskazaniem do stosowania tego typu kuracji jest także ciąża i okres laktacji. Detoksu nie powinny również przeprowadzać osoby bardzo aktywne fizycznie, oraz młodzież.

O czym nie zapomnieć podczas detoksu?

Przygotuj się na to, że nie możesz spożywać nic, poza warzywami i owocami. Na śniadanie i lunch pij np. soki owocowe, na obiad i kolację sięgaj po warzywa. Dodatkowo pij wysoko zmineralizowaną wodę, możesz też pić zioła, czy lekkie herbatki. Mimo że dieta owocowo - warzywna wydaje się wystarczająco nawadniać organizm, woda jest niezbędnym elementem oczyszczania organizmu – każdego ranka, przed owocowo - warzywnym śniadaniem, powinieneś wypić szklankę wody z cytryną lub octem jabłkowym, aby pobudzić metabolizm. Jeśli podczas detoksu zamierzasz pić dużo soków,  do ich przygotowania będziesz potrzebować wyciskarki, która ‘przemyci’ do napoju niezwykle bogaty w wartościowe substancje odżywcze miąższ – klarowny sok przygotowany w sokowirówce nie dostarczy tak dużej ilości witamin, jak ten zrobiony w wyciskarce.


Jak będziesz się czuć?

Pierwsze dni detoksu, to nienajłatwiejszy czas. Prawdopodobnie będziesz odczuwać rozdrażnienie, nerwowość, zmęczenie, bóle głowy. Daj organizmowi czas na przestawienie się na akcję ‘detoks’. Pamiętaj, że gra jest warta świeczki! Dlaczego? Oczyszczenie organizmu poprawia kondycję cery, włosów i paznokci, dodaje także siły i witalności. Po detoksie możesz zauważyć także wyostrzenie wzroku i dużą dawkę energii. Pamiętaj jednak, aby po zakończeniu oczyszczania, nie wracać do niezdrowych nawyków żywieniowych - niech ta tygodniowa dieta będzie początkiem Twojej zdrowej (i nowej) drogi życia Sąsiedzi!

_________________________________________________________________________

Trzymajcie kciuki, abym wytrwała :)! A może spróbujecie detoksu razem ze mną?


*aktualizacja

5 sposobów na zwiększenie poziomu motywacji

Wielokrotnie snułam wyobrażenia o tym jak wyglądałoby moje życie, gdybym finalizowała wymarzone projekty, stosowała się do zaleceń dietetyków, czy regularnie uprawiała sport. Większość moich zagwozdek pozostała niewyjaśniona i nadal tkwi w sferze marzeń. Mnóstwo istotnych dla mnie spraw, stłumiłam już w zarodku, tylko dlatego, że nie potrafiłam zmierzyć się z przeszkodami, jakie fundowała mi wyboista, pełna burz i gradobić droga do realizacji i samospełnienia. Dlaczego rezygnowałam z wielkich marzeń? Wstępna analiza i autoocena wykazały, że najzwyczajniej w świecie… zabrakło mi motywacji!


Zrozumiałam, że czas stawić czoła wyzwaniom i nigdy więcej nie porzucać marzeń. Postanowiłam poszukać sposobów na zwiększenie poziomu motywacji i przetestować je w sytuacjach największych kryzysów twórczych i w momentach, kiedy moja sinusoida motywacyjna sięga… dna. W trosce o Was, wybrałam kilka - w moim odczuciu najbardziej skutecznych - metod, które pozwolą Wam wywołać stan silnej motywacji.


Wyznaczaj cele


Nieważne, czy chcesz zrzucić wagę, czy założyć biznes – zanim zaczniesz działać w danym kierunku, powinieneś dokładnie określić cel, który chcesz osiągnąć.  Pamiętaj, że na wyobraźnie działają konkrety! Przygotuj listę, na której w jasny i przejrzysty sposób umieścisz swoje cele –jeśli chcesz schudnąć, napisz ilu kilogramów chciałbyś się pozbyć, jeśli marzysz o zmianie pracy, sprecyzuj profesję, która Cię interesuje. Spisywanie celów ma korzystny wpływ na sposób myślenia – taki zabieg motywuje i pobudza do działania. Według autora bestsellerowego poradnika ‘Zjedz tę żabę’ Briana Tracy’ego, cele są kołem napędowym sukcesu. Tracy uważa, że stymulują one kreatywność, wyzwalają energię i pomagają przezwyciężyć mentalny bezwład. Co ciekawe, im większe i lepiej określone cele, tym radośniejsze podniecenie towarzyszy ich osiąganiu. Im częściej zaprzątają nam głowę, tym chętniej i wytrwalej do nich dążymy. Pamiętaj, że niezapisany cel stanowi tylko życzenie. Nie omijaj tego punktu, jeśli chcesz pobudzić swoją motywację!


Przygotuj listę zadań koniecznych do osiągnięcia celu

Sporządź listę, na której umieścisz wszelkie czynności, które są niezbędne do osiągnięcia Twoich celów. Monitoruj swoje postępy – spisuj wszystko, co udało Ci się zrealizować danego dnia i co przybliża Cię do realizacji Twoich planów. Gdy zobaczysz, że cel jest tuż tuż, Twoja motywacja wzrośnie o stokroć! Przecież już bliżej niż dalej! Nie cofaj się!

Nie bój się przeszkód

Przeszkody są nieodłącznym elementem procesu prowadzącego do samospełnienia. Zanim zaświeci słońce, musi przejść burza i sztorm. To od Ciebie zależy, czy stawisz czoła czekającym na Ciebie wyzwaniom. Oswój się z trudnościami – dzięki nim rośniesz w siłę. Jeśli pojawia się problem, nie poddawaj się – pracuj jeszcze ciężej i wytrwalej niż zwykle. Niech przeszkody staną się Twoją motorem napędowym!


Inspiruj się

Jeden z moich ulubionych punktów. Gdy czuję ‘motywacyjny zjazd’, szukam inspiracji. Przyglądam się sylwetkom rekinów biznesu, naukowców i ludzi, którzy osiągnęli sukces i samospełnienie mimo wielu przeciwności losu. Ich historie, dają mi gigantycznego kopa do działania! Osoby takie jak m.in. dr Irena Eris, Kuba Błaszczykowski, Rafał Maślak - wywiad TU - stanowią żywy dowód na to, że niemożliwe nie istnieje! +100 do motywacji :-)!

Czas na relaks

Jeśli masz gorszy czas i brakuje Ci sił, nie zapominaj o chwili dla siebie! Zastanów się, co stanowi dla Ciebie największy relaks i maksymalnie się zresetuj! Obejrzyj komedię, zrób sobie wieczór spa, posłuchaj muzyki. Wybierz coś, co pozwoli Ci się totalnie ‘odmóżdżyć’. Jeśli porządnie odpoczniesz, wrócisz do gry z podwojną siłą, a poziom Twojej motywacji wzrośnie kilkakrotnie!


__________________________________________________________________________

Jakie są Wasze sprawdzone sposoby na zwiększenie poziomu motywacji? Z chęcią je wypróbuję!


Jak zorganizować toaletkę? Inspiracje i porady

Elegancka, klasyczna, ekstrawagancka – niezależnie od stylu, w którym jest urządzona, toaletka ociepli każde wnętrze i doda mu uroku. Zapomniana na jakiś czas, aktualnie przeżywa prawdziwy renesans! I dobrze! Posiadanie toaletki, niesie za sobą same zalety! Odpowiednio zorganizowana pomoże nie tylko utrzymać porządek w kosmetykach i akcesoriach do makijażu, ale także zrelaksować się podczas porannej i wieczornej pielęgnacji. Toaletka to prawdziwy kobiecy azyl, każda z nas powinna ją mieć!


Urządzenie toaletki nie musi kosztować fortuny  - w przystępnej cenie możemy nabyć dekoracje, lustra i organizery na kosmetyki. Najtańszym sposobem będzie samodzielnie ‘zmontowana’ toaletka – wystarczy biurko, krzesło i odpowiedniej wielkości lustro. Do aranżacji toaletki nie potrzebujemy całego pomieszczenia - wystarczy mały kącik!


Przykładowe akcesoria do aranżacji toaletki:




1, 2, 8 - jysk.pl ; 3 - ikea.com ; 4, 6, 7, 8 , 9 - mintgrey.pl ; 5 - yankee candle

Uwielbiam Mint Grey New York Style Interiors - w kolażu powyżej znajdziecie kilka propozycji pochodzących z tego sklepu. Jego właścicielka Magda, to prawdziwa artystka - więcej TU. W Mint Grey znajdziecie mnóstwo stylowych produktów, które przydadzą się Wam podczas urządzania wyjątkowej toaletki. Polecam również artykuły z Ikei i Jyska - urokliwe dodatki w przystępnej cenie!

Aaa! Jeśli planujecie urządzanie toaletki, pamiętajcie o jej odpowiednim ustawieniu! Światło dzienne powinno padać na lustro. Ot, cała filozofia:)!

Przykładowe inspiracje: